SWIX Triac 3 550x90px

Tällainen on Riitta-Liisa Roposen tyypillinen voimaharjoitus

Riitta-Liisa Roponen tekemässä voimaharjoitusta.

Riitta-Liisa Roponen tekemässä voimaharjoitusta.

Lokakuun 23. päivä ilmestyvästä kirjasta Äitinä huipulla – Riitta-Liisa Roposen tarina löytyy loppuosasta tietopaketti Roposen käyttämistä harjoituksista.

Harjoittelusta ja leireistä kerrotaan toki pitkin matkaa koko kirjassa, mutta loppuun on erikseen koottu tyypillisiä harjoituksia, tilastoja ja eri kausien harjoitustavoitteita.

Vuonna 2017 tyypillinen voimaharjoitus on näyttänyt tältä:

Verryttely 15‒20 minuuttia.
- Leuanveto 5 x 5 toistoa ja päälle 5 terävää punnerrusta/noin 3 minuutin palautus. Leuanvetojen tilalla myös ylätaljaa leuanveto-otteella 5 x 8‒10 toistoa (55 kg)/3 min palautus.
- Ojentajatalja (lähes suorilla käsillä) 5 x 8‒10 tiukkaa toistoa/3 min palautus.
- Yhden jalan penkille nousu (ei apua toisella jalalla ja niskassa paino 10 kg). Yksi jalka kerrallaan 5 x 8+8/3 min palautus.
- Dippi 5 x 6 terävää toistoa/3 min palautus.
Voimaosuus noin 60 minuuttia.
+ Loppuverryttely n. 15 min.

Kilpailukaudella harjoitus on hieman lyhyempi ja palautukset pidempiä.

Lue lisää Roposen uudesta kirjasta!

SWIX Triac 3 550x300px


langrenn.com Sweden United-States-of-America Germany France

Hiihtotekniikka kuntoon!

Premiumsport.fi

JÄMI147

inov 8 alapanoraama